Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Α, α, α αρχίζει η Παγωνιά

Παίρνοντας αφορμή από το τραγούδι της Παγωνιάς 
Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!
Πάει ο ήλιος έχει φύγει
και το κρύο μας τυλίγει.
Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!

 Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!
Ξύλα ανάβουν μες τα τζάκια
και ζεσταίνουν τα σπιτάκια.
Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!

Ι,ι,ι, βοριάδες τσουχτεροί!
Πόρτες παραθύρια κλείστε
τους ανέμους έξω αφήστε.
Ι,ι,ι, βοριάδες τσουχτεροί!

Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!
Έξω στην αυλή θα τρέξω
και χιονόμπαλες θα παίξω

Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!
Ου, ου, ου, το κρύο πάει παντού!
Τα χεράκια ξυλιασμένα

και τα πόδια παγωμένα
Ου, ου , ου, το κρύο πάει παντού!

αρχίσαμε να μπαίνουμε στο κλίμα του χειμώνα. Το συγκεκριμένο τραγούδι εκτός από τις φωνές και τα φωνήεντα δίνει αφορμή για πολλές δραστηριότητες. Εμείς πρώτα προσπαθήσαμε να το μάθουμε δίνοντας έμφαση στον πρώτο στίχο κάθε στροφής. Εκτύπωσα τις χιονονιφάδες και τις στροφές του ποιήματος της Καλλιόπης Παπουτσάκη από το http://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/xeimonas/tragoudi-xeimona/ την οποία και ευχαριστώ και δείχνοντας κάθε φορά και ένα φωνήεν τα παιδιά έπρεπε να τραγουδήσουν τον συγκεκριμένο στίχο. Κατόπιν χωρίστηκαν σε 5 ομάδες και κάθε ομάδα διάλεξε τυχαία ένα γράμμα και μια καρτέλα με μια στροφή και έπρεπε να βρουν και να κυκλώσουν όσα γράμματα έχει η καρτέλα τους.








 Έπρεπε ύστερα να μετρήσουν πόσα βρήκαν και να το σημειώσουν πάνω στην καρτέλα τους. Ελέγξαμε αν τα σημείωσαν όλα και βρήκαν ότι το γράμμα που εμφανίζεται πιο πολλές φορές στη συγκεκριμένη καρτέλα (του ε)είναι το α. 
Κατόπιν πήραμε το Χ του χειμώνα και προσπαθήσαμε να κάνουμε τις φωνούλες. Για να γίνει πιο ελκυστικό και να μπορέσουν όλα τα παιδιά να καταλάβουν τι θέλουμε να κάνουμε, είπαμε να το δραματοποιήσουμε λίγο. Έτσι τα παιδιά έγιναν γράμματα. Ένα ήταν το Χ και τα άλλα τα φωνήεντα. Το Χ έμενε σταθερό και άλλαζε το ζευγαράκι. Κάθε φορά έπρεπε μαζί να φωνάξουν τη φωνούλα.



Έπεσε πολύ γέλιο στην αρχή γιατί ο καθένας έλεγε μόνο το δικό του γράμμα. Πολλά παιδιά γνωρίζοντας τα γράμματα με το όνομά τους το έλεγαν ολόκληρο π.χ. Χ - Α  =  Χι   -  Άλφα  κλπ

Το Χ βέβαια κατάλαβε γρήγορα τι γινόταν και εξηγούσε αλλά άργησε να έρθει ο συγχρονισμός. Στο τέλος όμως τα καταφέραμε !!!!!!!!!! Όταν κατανόησαν τη διαδικασία έγινε πανικός με άλλα σύμφωνα. Π, Κ, Σ, Β κλπ. Το αποτέλεσμα ήταν θετικό. Θεωρώ ότι τα παιδιά κατανόησαν σε μεγάλο βαθμό τη δημιουργία φωνών τουλάχιστον στην αρχή των λέξεων.

Στο τέλος ακούσαμε τη μουσική από το 
https://www.youtube.com/watch?v=b78NSnVqX80 και προσπαθήσαμε να το τραγουδήσουμε ακολουθώντας τη μελωδία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου